2014. július 20., vasárnap

40. nap: Yellowstone - A nagy vadles

Bölény
Nagyon jól esett reggel a meleg napsütés!!!! :)
Éppen reggeliztünk a sátor előtti pik-nik asztalnál, amikor egyszer csak Tama elhülten mutatott a hátam mögé, miközben elképedve igy szólt: "Azta.... de durva!!!!!!". Odanéztem, és körülbelül 10 méterre tőlünk egy hatalma bölény szintén reggelizett...... És mindez elvileg a Nemzeti Park jóhirű kempingjében, ahol elvileg büszkék arra, h védik a kempingezőket a vadállatoktól.... Nem baj! Lányeg, h ott állt egy bölény!!!!!!!!!!!!!!!! Hihetetlen volt!!!!!!!! Persze fényképezgettük.... Azért...... ilyen élményben még sosem volt részünk..... :) A bölény nyugodtan reggelizett, odament pár reggelizőhöz, megszagolgatott egy-két sátrat... jól elvolt. :)
A bölénykaland után elindultuk, h körbejárjuk a park azon részeit, amelyekre még nem került sor....
Először egy csodaszép pelikánba botlottunk a Yellowstone folyó partján. :) Rájöttünk arra is, hogy
Chipmunk
az egész park tele van gejzirekkel - kevésbé dekorativokkal, mint a tegnapi szakaszon - , tehát, "füstöl" az egész park, amely valóban különlegessé teszi a látványt minden egyes pillanatban. Arra is rájöttünk, h a park hemzseg a bölényektől. Mindenhol ott vannak.... tömegesen. A gejzir és a bölény együttállása fokozottan különleges. :) Talán a legemlékezetesebb bölény-élményünk az volt, amikor egy kiránduló-pallón sétálva a palló mellett heverésző bölény hirtelen felállt és szó nélkül átsétált a pallón Tama és köztem.... Kicsit ijesztő is volt, amikor egy pillanatra Tama felé fordult, aki két oldalról korlátokkal, hátulról pedig embertömeggel körülvéve nézett szembe a hatalmas bölénnyel...... végül a bölény úgy gondolta, inkább visszafekszik a sárba, és nem kezd balhézni.....
Felkerestük a Sárvulkán nevű gejzírt - gondolom kitaláltátok, de azért elmondom: sár bugyog fel itt a földből.... Ezen a helyen egy hatalmas jégesőt kaptunk a nyakunkba.........
Hód a parton
Természetesen szerettünk volna macit is látni....... sokfelé érdeklődtünk ezügyben.... ellátogattunk a javasolt völgy felé.... éééééééééés!!!!! hatalmas embertömeg volt ott, mert a völgyben éppen málnázott egy grizli!!!!! :))) Nagyon örültünk, de egyben kicsit csalódtunk is, mert olyan messze volt, h hatalmas távcsövekkel is éppencsak h ki lehetett venni a barna pötyike maci alakját a távolban..... Valahogy mást képzeltünk a Yellowstone-os macilesről.... de mondom, azért örültünk!!!!! :)
Délután kirándulni mentünk a Yellowstone Grand Canyon-ja nevű részhez, ahol a vizeséseket is megnéztük. Döbbenetes volt, h még mindig hó boritja itt-ott az tájat.... Csodálatos volt a kilátás a Yellowstone Canyon-ra.... És végre tudtam chipmunk-ot is fényképezni!!!!!! :) Ezek általában nagyon gyorsan eliszkolnak.....
A kirándulás során láttunk egy hatalmas, gyönyörű jávorszarvast is!!!
Yellowstone Grand Canyon-ja
A javasolt esti órákban ellátogattunk egy másik javasolt völgybe is maci-ügyben. Itt már jócskán 3000 méter tengerszint feletti magasságokban jártunk havas hegycsúcsok között, miközben ment le a nap. Ez egy teljesen új arca volt Yellowstone-nak - és hálásak voltunk azért, h ezt is láthatjuk. A kocsiútról láttunk jó pár kirándulóutat leágazni, amelyek maciveszélyre figyelmeztettek, és kötelező érvénnyel előirták a csoportos kirándulást....... Úgy gondoltuk, h nem lenne jó ötlet ezeken az utakon ketten, sötétedéskor nagy csöndben sétálgatni csak azért, h macit keressünk.... jobb azt kocsiból látni......
Maci nem bukkant elénk... de láttunk egy hódot!!!!!!!!!!! Már ilyet is régóta szerettem volna!!!!!! :) És nagyon-nagyon messze, nagy látcsővel láttunk két farkast. :)
Napközben többször eleredt az eső.... és ugye volt egy nagy jégeső is....... mindez persze azt eredményezte, h mikorra visszaértünk este a sátrunkhoz, a sátor minden ágyneműnkkel és meleg ruhánkkal teljesen átnyirkosodva várt minket......... nem nagyon volt kedvem bemászni... de nem nagyon lehetett válogatni........ a hidegvizes sátortól nem lett melegebb az éjszaka...... Képek.