2014. július 18., péntek

39. nap: Yellowstone - Az ezerszínű gejzírek földjén

Zafír gejzír
Reggel belevetettük magunkat a Yellowstone parkba. :) Napközben egyébként szép meleg idö van.... :)
Mint minden nemzeti park, a Yellowstone is hatalmas... Annak ellenére, h a bejárattól 6 mérföldre sátoroztunk, a fö látnivalók 50-60 mérföldre voltak tölünk. Igy elhatároztuk, h kényelmes helyünket elhagyjuk és megpróbálunk sátorhelyet szerezni a parkon belül. Ehhez rögös út vezetett.... A kinézett kempinghez vezetö úton hatalmas baleset történt a parkban: egy autóst megijesztett egy maci, és az autó felkerült egy fára.... Hatalmas torlódás, mentöhelikopter - minden volt... Esélytelen volt eljutni ahhoz a kempinghez... Igy egy másik hely felé indultunk el a, ami szintén a parkban volt.  És kaptunk helyet!!!!!! Nagyon örültünk!!!! a lehetö legjobb helyen!!!!! :) Nem volt olyan full-extrás, mint az elözö szállásunk, de volt!!!!! :) Szállásunk felöl
Gejzírkitörés

Nosztalgia
megnyugodva nagy nézelödésbe kezdtünk. Elöször a gyönyörü zafir, sárga, vörös, égszinkék gejzireket látogattuk meg. Csodálatos volt!!! Alig tértünk magunkhoz... Ez egy nagyon kellemes meglepetés volt... Azt hittük ugyanis, h majd rengeteget kell mászni ahhoz, h egy-egy ilyet lássunk... De nem... :)
Szóval mi hosszú órákig elnézegettük az idöszakosan feltörö gejzireket a kénes gözben. Nekem a Zafir Gejzir volt a kedvencem. Láttuk az emblematikus Prizma Gejzirt is.
Az idöjárás nagyon változékony a parkban... Ilyenkor, nyáron, alapvetöen meleg van napközben, de egy nap alatt körülbelül 4-szer jön egy hirtelen lehülés, sokszor kis esövel is kisérve....
Délután megnéztük az Old Faithful gejzir kitörését is. :)
Gyönyörü nap volt!!! Este azt kivántam, h bárcsak ki lehetne hagyni valahogy az éjszakát és kipihenten kezdeni rögtön a reggelt.... De ezt nem lehetett.... De végül csak túléltük a második yellowstoni fagyos éjszakát is... (én 4 nadrágban, 4 pulcsiban, 3 pár zokniban, két sálban, 2 sapkában, 2 kabátban, kesztyüben, 2 hálózsákban....)