2014. július 16., szerda

30. nap: Pacific Highway

Morro Rock
Elöször nagyon hangulatosnak tünt ez az óceánparton kempingezös dolog, de nem volt az. Nagyon hideg volt, és a szél egész éjjel fùjta a párát az óceán felöl... Reggelre a sátot aljában állt a viz és minden takaró és ágynemü átnedvesedett...... Ötletünk sem volt, hogyan pakoljuk össze és száritsuk meg a dolgainkat (reggel esett az esö....). Végül elállt az esö és Tama nagyon ügyese megszáritgatott mindent a szélben. A száradásra váva sétálgattunk kicsit a parton: megnéztük a Morro Rockot és a reggeli lovasokat. :) Nekem iszonyatosan fájt a fejem és a torkom - féltem, h megfáztam éjjel ebben a jó idöben....
Miután minden megszáradt, nekivágtunk az 1-es útnak, a Pacific Highway-nek, ami az óceán partján kanyarog végig, szebbnél szebb kilátásokat kinálva. Elöször távolról ránéztünk a Hearst Castle-re, de ez eléggé ködben állt. Sok-sok kilátónál megálltunk út közben. Egy helyen láttuk, ahogy a parton dögkeselyük egy öztetemet marcangolnak... Nagyon kedves és emlékezetes állomást kináltak az elefántfókák, akik tömegesen heverésztek, úszkáltak és ásták bele magukat a homokba az egyik partszakaszon. Majdnem egy órán keresztül nézegettük öket. :)
Dögkeselyűk

Elöre kiszemelt áldozatunk a McWay Vizesés volt. Ebben az a különleges, h a vizesés közvetlenül az óceánba esik bele. :) Mindez egy azurkék öbölben történik, amit kis sétányról lehet megnézni. Nagyon szép volt! :) Ebben a parkban sétálgatva egyszer csak Tama hirtelen hozzám fordult, ijedten betakarta a szemem, és megkért, hogy forduljak vissza az úton, és menjek kicsit visszább........ Egy kìgyó feküdt keresztben az ösvenyen. Semmi dobogásra sem akart idébbmászni... Tama végül azért addig dobogtatta hösiesen a földet, h szépen lassan odébb mászott...
Egy kis városkában, Carmenben, meglátogattunk egy 1700-as években épült templomot.
Még Monterey Bay-ben álltunk meg kicsit hosszabban, ahol a Cannery Row nyújtotta az autentikus, lokális élményt: közvetlenül a parton az egykori szadinia-palackozó üzemek ma
Elefántfókák
sétálóutcaként funkcionálnak; üzletekkel és szállodákkal.

Monterey Bay-töl nem messze kinéztünk egy kempinget erre az éjszakára. Nem volt könnyü megtalálni, mert egy hatalmas erdöben volt elrejtve, és persze már nagyon sötét volt, mire odaértünk.... Azért egy idö után meglett. :)
Hely is volt benne! :) Ez is State Parkos volt, de California-ban ennek is örülni kell...