2014. július 18., péntek

36. nap: Yosemite Nemzeti Park – a kirándulós nap

Vízesés
Reggel át kellett költöznünk a parkon belül egy másik kempingbe, mert nem volt olyan hely, ahol két napig lett volna üres hely.... Ez is egy nagyon jü kemping volt. Miután átcuccoltunk, kirándulni mentünk. A park fő látványosságai a Yosemite-völgyben találhatóak. A park egyébként főként óriási gránithegyekből és hatalmas fenyvesekból áll, vizesésekkel, folyókkal és macikkal tarkitva..... Rögtön a parkolóban láttam valami nagy barnát mozogni.... ez csak egy óz volt.... Először a Vernal-vizeséshez indltunk. Erről azt mondták nekünk, h nyugdijas séta lesz........ Ehhez képest két órán keresztül köpködtük kifelé a tüdőnket, miköben kaptattunk felfelé a hegyen........ Szép volt, az kétségtelen.... de nyugdijasokkal majd nem szervezünk ide túrát..... Megnéztük a vizesést alulról, oldalról, felülről. A tetején volt egy kis természetes medence is, és láttuk a Nevada-vizesést is. J A látvány miatt tényleg érdemes felmászni ide. Az egész út gyönyörű, és fentről rá lehet látni az egész völgyre is. Útközben láttam mégegy barnát mozogni  bozótban – ez egy ló volt. J Kicsit kifárasztott minket ez a nyugdijas sétácska.... leérve a hegyről elmentünk a park városába, ahol megnéztük az indián múzeumot, és egy kis filmet is láttunk aparkról. Ebben a nemzeti parkban is helyi buszjárat működik. Estefelé még
Mókus
sétálgattunk kicsit a Yosemite-vizesésnél és ránéztünk a Half Dome nevű hegyre. Este tüzet raktunk és grillezgettünk. J

Erre a napra eredetileg egy nagy teljesitménytúrát terveztünk, de végül örültünk, h kicsit visszafogtuk magunkat. Képek.